Mașinile chinezești invadează Europa: Creștere de 91% la înmatriculări și o cotă de piață record

Share:
Mașinile chinezești invadează Europa: Creștere de 91% la înmatriculări și o cotă de piață record

Producătorii auto chinezi câștigă tot mai mult teren în Europa, ajungând la o cotă record de piață.

În luna iunie, numărul autoturismelor înmatriculate pe continentul european a scăzut comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, înregistrând un recul de 4,4%, până la un total de 1,25 milioane de unități, potrivit celui mai recent raport Jato Dynamics.

Pe fondul acestei scăderi generale, producătorii auto din China reușesc să-și consolideze rapid prezența în Europa. Strategia lor se bazează în special pe oferirea de modele electrice la prețuri accesibile, o abordare care le permite să pătrundă tot mai adânc într-o piață anterior dominată de giganți europeni și americani.

Cota de piață cumulată a brandurilor chineze a urcat la 5,1%, valoare apropiată de gigantul Mercedes-Benz

Această expansiune a dus la o creștere a tensiunilor comerciale între Uniunea Europeană și Beijing, în special în contextul noilor taxe vamale aplicate de Bruxelles pentru a proteja industria auto locală de concurența asiatică.

Potrivit datelor analizate, cota de piață cumulată a brandurilor chineze a urcat la 5,1% în prima jumătate a anului 2025 – o valoare apropiată de cea deținută de Mercedes-Benz, care a înregistrat 5,2%. Este o dublare față de aceeași perioadă a anului trecut.

Exporturile de autoturisme chineze în Europa au crescut cu 91% în acest interval, alimentate în special de cinci mărci-cheie: BYD, Jaecoo, Omoda, Leapmotor și Xpeng. Dintre acestea, BYD s-a remarcat cu 70.500 de unități vândute în primele șase luni din 2025 – o performanță de-a dreptul spectaculoasă, ce marchează o creștere de 311% față de anul anterior.

Producătorii tradiționali au pierdut teren

În contrast, producătorii tradiționali au pierdut teren. Grupul Stellantis a înregistrat cel mai abrupt declin în ceea ce privește cota de piață dintre marii jucători: de la 16,7% anul trecut, la 15,3% anul acesta. Nici Tesla nu a fost scutită de scăderi, cota sa reducându-se de la 2,4% la 1,6%.

Pe de altă parte, segmentul mașinilor electrice pe baterii (BEV) a înregistrat o premieră. În prima jumătate din 2025, înmatriculările au depășit pentru prima oară un milion de unități. Volumul total s-a ridicat la 1,19 milioane de mașini, cu o creștere de 25%, ceea ce a dus acest segment la o cotă de 17,4% din totalul pieței.

În analiza sa, Felipe Munoz, expert al companiei JATO Dynamics, subliniază factorii care au influențat această dinamică.

„Preţurile persistent ridicate, tensiunile geopolitice şi economice cu partenerii comerciali ai Europei şi evoluţiile pieţei post-pandemie sunt motivele declinului pieţei auto europene. Varianta modernizată Model Y a Tesla nu a reuşit să stimuleze vânzările companiei americane. În acelaşi timp, concurenţa din partea BYD şi Volkswagen face mai dificil pentru Tesla să-şi menţină poziţia”, a explicat analistul, potrivit Agerpres.

CITEȘTE ȘI: Ce trebuie să verifici înainte să cumperi o mașină second hand

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți G4News și pe Google News

Share:

Leave a reply