Însoțitoare de zbor: Cele mai bune sfaturi și bune practici ca să zbori ușor în această vară

Share:
Însoțitoare de zbor: Cele mai bune sfaturi și bune practici ca să zbori ușor în această vară

Vacanțele
de vară sunt momentul ideal pentru relaxare și explorare, dar o
călătorie reușită începe cu o pregătire bine făcută.
Indiferent dacă ești un călător experimentat sau urmează să
zbori pentru prima dată, este esențial să fii informat(ă) înainte
și în timpul călătoriei.

img 1   WIZZ pasager jpg

Ioana Seghete, ambasadoare WIZZ și
însoțitoare de zbor, ne împărtășește câteva dintre cele mai
bune sfaturi de călătorie. Înțelegând ce trebuie să faci
înainte de plecare, la aeroport și în cazul apariției unor
perturbări, poți evita stresul inutil și începe vacanța cu
dreptul.

Wizz Air   Inainte de zbor   Before the flight jpg

1.
Pregătire inteligentă înainte de zbor

Înainte
să începi să îți faci bagajele, asigură-te că documentele sunt
în regulă: verifică dacă pașaportul sau cartea de identitate
este valabilă, corespunde exact cu datele de pe bilet și nu uita să
consulți cerințele de viză pentru destinația aleasă. Ai grijă
ca toate documentele importante, precum și eventualele medicamente
esențiale, să fie puse în bagajul de mână. O călătorie fără
probleme începe cu mult înainte de decolare, iar în timp ce tu te
pregătești de vacanță, Wizz Air este pregătită să îți ofere
o experiență de zbor cât mai eficientă și lipsită de stres vara
aceasta.

Dacă
zbori împreună cu copii, fii atent(ă) la eventualele reguli
speciale ale companiei aeriene privind călătoria minorilor. Până
la vârsta de 2 ani, părinții nu trebuie să achiziționeze un
bilet separat pentru bebelușii lor, dar rețineți că o persoană
poate însoți un singur bebeluș, iar în acest caz se percepe o
taxă fixă per segment de zbor. Un scaun auto orientat cu spatele și
cu ham special este permis dacă rezervi un loc suplimentar. După
împlinirea vârstei de 2 ani, copilul trebuie să aibă propriul său
loc. Copiii trebuie să aibă peste 2 ani și sub 14 ani atât la
plecare, cât și la întoarcere. Reține că un copil trebuie
rezervat pe același bilet cu adultul însoțitor.

Dacă
ești însărcinată și ai între 28 și 34 de săptămâni de
sarcină (sau până în săptămâna 32 dacă ai gemeni), trebuie să
ai un certificat medical care atestă că poți zbura. Nu este permis
să călătorești după aceste perioade limită. Dacă ai nevoie de
asistență specială, cum ar fi în caz de dizabilitate sau dacă
folosești echipamente medicale, poți solicita sprijin dedicat prin
site-ul Wizz Air.

Este
important să rezervi biletul direct pe site-ul Wizz Air sau prin
aplicația mobilă, pentru a beneficia de cele mai bune tarife și
notificări în timp real. Dacă ai rezervat printr-un site terț sau
o agenție de turism online, va trebui să rămâi în contact cu
aceștia pentru orice actualizare.

Dacă
trebuie să te așezi pe valiză ca să o poți închide, cel mai
probabil nu este atât de „ușoară”. Pentru a economisi spațiu,
rulează hainele în loc să le împăturești. Rularea hainelor
economisește spațiu, reduce cutele și transformă împachetarea
într-un joc (pe care îl și câștigi). Evită taxele neprevăzute
verificând
în avans dimensiunile bagajului.
Obiectele supradimensionate pot atrage taxe suplimentare la aeroport
și pot întârzia îmbarcarea. Sticlele mici sunt cele potrivite –
regula este să aibă sub 100 ml, suficient pentru câteva zile de
călătorie și, în plus, reduc semnificativ greutatea bagajului.

Wizz Air   La aeroport   In the airport png

2.
În aeroport și la bordul avionului: ce trebuie să știi

Check-in-ul
online este gratuit și simplu: dacă ți-ai rezervat un loc, îți
poți face check-in-ul cu 30 de zile înainte de zbor; dacă nu ai
loc rezervat, check-in-ul se deschide cu 24 de ore înainte de
plecare. Check-in-ul la aeroport este disponibil contra cost, cu
excepția cazului în care este inclus în biletul tău.

Pentru
a fi mereu la curent cu parcursul călătoriei tale, verifică
periodic starea zborului prin aplicația oficială sau site-ul
companiei. Vino la aeroport cu cel puțin două ore înainte de
plecare, pentru a avea timp suficient pentru check-in, controlul de
securitate și controlul pașapoartelor (dacă e cazul). Ai
documentele la îndemână și mergi spre poartă imediat ce aceasta
este afișată – informațiile sunt vizibile peste tot în
aeroport. Poarta mai întâi, cafeaua după: verifică poarta de
îmbarcare imediat ce treci de securitate. Asigură-te că ai
suficient timp și abia apoi mergi după o gustare.

Wizz Air   In avion   On the plane png

Odată
ajuns(ă) la bord, fii atent(ă) la ceilalți pasageri. Ascultă
instrucțiunile echipajului, vorbește pe un ton scăzut și
păstrează curățenia în jurul tău. Depozitează bagajele mari în
compartimentul de deasupra și păstrează lucrurile esențiale sub
scaunul din față. Perna pentru gât nu este considerată bagaj de
mână.

Consumă
alcool cu responsabilitate, dacă alegi să o faci în timpul
zborului. Reține că alcoolul are un efect mai rapid când ești în
aer și poate contribui la deshidratare. Din motive de siguranță,
este interzis consumul de alcool adus din afara aeronavei – pot fi
consumate doar băuturile achiziționate la bord. Fumatul și
țigările electronice sunt strict interzise în avion și sunt
permise doar în zonele special amenajate din aeroport.

Wizz Air   Situatii neprevazute   Unforeseen situations png

3.
Ce să faci în cazul unor perturbări

Perturbările
din industria aviației pot aduce provocări unice. Acestea pot fi
subiective (când țin de compania aeriană – cum ar fi verificări
tehnice neprevăzute) sau obiective (factori externi precum vreme
rea, greve ale controlorilor de trafic aerian sau restricții legate
de sloturile aeroportuare). Wizz Air face tot posibilul să opereze
zborurile conform programului, iar anularea sau întârzierea unui
zbor este mereu ultima opțiune luată în calcul. În cazul unei
întârzieri sau anulări, vei primi notificări prin SMS, e-mail și
aplicația mobilă. În funcție de situație, poți beneficia de
vouchere pentru mâncare sau alte forme de asistență.

În
caz de anulare, amânare sau „overbooking”, urmează
instrucțiunile reprezentantului Wizz Air de la sol (de obicei
persoana care face check-in-ul sau cea care verifică biletele la
îmbarcare), precum și actualizările digitale. Agenții de la
poartă sau de la ghișeul de check-in îți pot oferi sprijin pentru
transport și cazare la hotel. Dacă, din cauza aglomerației
sezoniere, nu poate fi organizată cazarea la hotel pe loc, poți
rezerva singur un hotel și poți solicita rambursarea costurilor pe
site-ul companiei, în baza chitanțelor justificative.

Pentru
bagajele pierdute, întârziate sau deteriorate, sesizează imediat
problema înainte de a părăsi zona de ridicare a bagajelor.
Păstrează-ți datele de contact actualizate și etichetează valiza
pentru o identificare mai ușoară. Aceste mici măsuri contribuie la
grăbirea procesului de recuperare a unui bagaj.

Rămâi
informat(ă), zboară pregătit(ă) și bucură-te de călătoria ta
de vară. Deși sfaturile de mai sus sunt utile pentru orice zbor,
pentru informații suplimentare, consultă totodată termenii și
condițiile, precum și secțiunea de întrebări frecvente de pe
wizzair.com
sau din
aplicația
pentru mobil a Wizz Air
.
Cu câteva verificări simple ale regulilor și puțină atenție,
poți avea parte de o călătorie lipsită de griji și te poți
concentra pe ceea ce contează cu adevărat – vacanța.

Share:

Leave a reply